Śląskie ceni pomysłowość!
Aktualna liczba podpisanych umów:
3 436
Wartość dofinansowania z podpisanych umów:
1 052 698 431,65 zł
Ważne informacje
Dotyczy Wnioskodawców, których wnioski zostały wybrane do dofinansowania
W związku z ogłoszonymi wynikami konkursu zamkniętego nr SCP-01.02.04-018/11 informujemy, iż do prawidłowego sporządzenia umowy o dofinansowanie Wnioskodawca będzie zobowiązany dostarczyć do ŚCP niżej wymienione dokumenty.
Termin na ich dostarczenie wynosi 30 dni od daty dostarczenia pisma dot. umieszczenia na liście rankingowej oraz na liście przyznanego wsparcia a także wezwania do uzupełnienia lub zaktualizowania dokumentacji niezbędnej do podpisania umowy o dofinansowanie.
Wymagane dokumenty:
1. Pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie dla podmiotu podpisującego umowę o dofinansowanie w imieniu beneficjenta wraz z kopią dokumentu, na podstawie którego udzielono pełnomocnictwa (jeśli dotyczy).
2. Harmonogram rzeczowo-finansowy/zadaniowo-finansowy realizacji projektu w wersji papierowej oraz elektronicznej.
3. Kopia decyzji o nadaniu NIP.
4. Kopia zaświadczenia o nadaniu numeru REGON.
5. Kopia aktualnego (nie starszego niż 3 miesiące na dzień jego złożenia w ŚCP) zaświadczenia z Urzędu Skarbowego i ZUS o niezaleganiu z należnościami wobec Skarbu Państwa. W przypadku, gdy beneficjentem jest spółka cywilna – kopie zaświadczeń wszystkich wspólników oraz spółki cywilnej.
6. Kopia zaświadczenia z banku o rachunku bankowym beneficjenta (potwierdzone przez bank prowadzący dany rachunek), na który będzie przekazywane dofinansowanie w związku z realizacją projektu. Dokument powinien zawierać: dane posiadacza rachunku, numer rachunku, adres i nazwę banku.
7. Kopia zaświadczenia o niezaleganiu lub stwierdzeniu stanu zaległości z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska (nie starszego niż 3 miesiące na dzień jego złożenia w ŚCP).
8. Kopia zaświadczenia o wywiązywaniu się z obowiązku uiszczania kar pieniężnych z tytułu nieprzestrzegania wymagań ochrony środowiska (nie starszego niż 3 miesiące na dzień jego złożenia w ŚCP).
9. Kopia dokumentów finansowych za trzy ostatnie lata obrachunkowe, jeżeli nie były dołączone do wniosku o dofinansowanie. Dokumenty te należy dołączyć w formacie, w jakim zobowiązany jest je sporządzać Wnioskodawca: Bilansu oraz Rachunku zysków i strat (potwierdzone przez głównego księgowego lub biegłego rewidenta oraz opatrzone pieczęcią urzędu skarbowego lub z potwierdzeniem złożenia/nadania) zgodnie z przepisami o rachunkowości, lub dla firm nie sporządzających sprawozdań finansowych, kopie odpowiednio PIT/CIT, w zależności od rodzaju opodatkowania, ze stemplem urzędu skarbowego lub potwierdzeniem złożenia/nadania. Jeżeli Wnioskodawca sporządza sprawozdania skonsolidowane dodatkowo dołącza także kopię tych sprawozdań
10. Oświadczenia beneficjenta:
o braku zmian danych rejestrowych;
oświadczenie aktualizujące oświadczenie o świadczeniu usług w publicznym systemie ochrony zdrowia;
oświadczenie o braku zmian danych zawartych w formularzu dotyczącym linii demarkacyjnej (dotyczy mikroprzedsiębiorstw);
o niewykluczeniu z możliwości ubiegania się o dofinansowanie;
o nienakładaniu się pomocy (braku podwójnego finansowania);
o spełnieniu kryteriów MŚP;
dotyczące niepozostawania w sytuacji zagrożenia (trudnej sytuacji ekonomicznej)
11. Kopia umowy spółki cywilnej (jeśli dotyczy).
12. Formularz informacji o pomocy publicznej
W przypadku realizacji projektu inwestycyjnego należy również dostarczyć:
1. Formularz w zakresie OOŚ wraz z raportem o oddziaływaniu na środowisko – jeżeli nie został dołączony do wniosku o dofinansowanie;
2. Kopię zaświadczenia/informacji organu odpowiedzialnego za monitorowanie obszarów NATURA 2000 odnośnie wpływu realizowanego projektu na obszary objęte siecią NATURA 2000 – jeśli nie zostało dołączone do wniosku o dofinansowanie.
3. Kopię decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z raportem o oddziaływaniu na środowisko (jeżeli dotyczy) lub stosowny dokument potwierdzający, że dla danej inwestycji nie jest wymagane uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach: opinia lub decyzja umorzenia postępowania (jeżeli dotyczy) - jeśli nie zostało dołączone do wniosku o dofinansowanie.
4. Kopię ważnej decyzji pozwolenia na budowę z klauzulą ostateczności/kopię zgłoszenia budowy wraz z pisemną akceptacją zgłoszenia wystawioną przez organ udzielający pozwolenia – jeśli nie została dołączona do wniosku o dofinansowanie lub straciła ważność (jeśli dotyczy).
5. Harmonogram składania wniosków o płatność wyłącznie w wersji elektronicznej.
Wzory wymaganych dokumentów: oświadczenia beneficjenta, harmonogram składania wniosków o płatność, harmonogram rzeczowo-finansowy oraz harmonogram zadaniowo-finansowy zamieszczone zostały na stronie internetowej www.scp-slask.pl w zakładce umowa o dofinansowanie.
Należy podkreślić, że podczas weryfikacji ww. dokumentacji przez IP2 RPO WSL oraz w dniu podpisania umowy o dofinansowanie zostaną także zweryfikowane dane rejestrowe Wnioskodawcy. W przypadku Wnioskodawcy będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą oraz wspólników spółki cywilnej dane zostaną zweryfikowane na podstawie informacji zawartych w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (https://prod.ceidg.gov.pl; firma.gov.pl). Dane Wnioskodawców, których dokumentem rejestrowym jest KRS, zostaną natomiast zweryfikowane na podstawie informacji zawartych na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości https://ems.ms.gov.pl/. Informujemy, że jeżeli dane w ww. bazach internetowych będą rozbieżne z przedstawianymi przez Wnioskodawcę we wniosku o dofinansowanie lub w pozostałej złożonej dokumentacji, będzie on zobowiązany do wyjaśnień i/lub zaktualizowania danych w ww. bazach, w związku z czym procedura przygotowania umowy o dofinansowanie i/lub podpisanie umowy o dofinansowanie może zostać wstrzymane do momentu wyjaśnienia rozbieżności.
Wymagane dokumenty:
1. Pełnomocnictwo potwierdzone notarialnie dla podmiotu podpisującego umowę o dofinansowanie w imieniu beneficjenta wraz z kopią dokumentu, na podstawie którego udzielono pełnomocnictwa (jeśli dotyczy).
2. Harmonogram rzeczowo-finansowy/zadaniowo-finansowy realizacji projektu w wersji papierowej oraz elektronicznej.
3. Kopia decyzji o nadaniu NIP.
4. Kopia zaświadczenia o nadaniu numeru REGON.
5. Kopia aktualnego (nie starszego niż 3 miesiące na dzień jego złożenia w ŚCP) zaświadczenia z Urzędu Skarbowego i ZUS o niezaleganiu z należnościami wobec Skarbu Państwa. W przypadku, gdy beneficjentem jest spółka cywilna – kopie zaświadczeń wszystkich wspólników oraz spółki cywilnej.
6. Kopia zaświadczenia z banku o rachunku bankowym beneficjenta (potwierdzone przez bank prowadzący dany rachunek), na który będzie przekazywane dofinansowanie w związku z realizacją projektu. Dokument powinien zawierać: dane posiadacza rachunku, numer rachunku, adres i nazwę banku.
7. Kopia zaświadczenia o niezaleganiu lub stwierdzeniu stanu zaległości z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska (nie starszego niż 3 miesiące na dzień jego złożenia w ŚCP).
8. Kopia zaświadczenia o wywiązywaniu się z obowiązku uiszczania kar pieniężnych z tytułu nieprzestrzegania wymagań ochrony środowiska (nie starszego niż 3 miesiące na dzień jego złożenia w ŚCP).
9. Kopia dokumentów finansowych za trzy ostatnie lata obrachunkowe, jeżeli nie były dołączone do wniosku o dofinansowanie. Dokumenty te należy dołączyć w formacie, w jakim zobowiązany jest je sporządzać Wnioskodawca: Bilansu oraz Rachunku zysków i strat (potwierdzone przez głównego księgowego lub biegłego rewidenta oraz opatrzone pieczęcią urzędu skarbowego lub z potwierdzeniem złożenia/nadania) zgodnie z przepisami o rachunkowości, lub dla firm nie sporządzających sprawozdań finansowych, kopie odpowiednio PIT/CIT, w zależności od rodzaju opodatkowania, ze stemplem urzędu skarbowego lub potwierdzeniem złożenia/nadania. Jeżeli Wnioskodawca sporządza sprawozdania skonsolidowane dodatkowo dołącza także kopię tych sprawozdań
10. Oświadczenia beneficjenta:
o braku zmian danych rejestrowych;
oświadczenie aktualizujące oświadczenie o świadczeniu usług w publicznym systemie ochrony zdrowia;
oświadczenie o braku zmian danych zawartych w formularzu dotyczącym linii demarkacyjnej (dotyczy mikroprzedsiębiorstw);
o niewykluczeniu z możliwości ubiegania się o dofinansowanie;
o nienakładaniu się pomocy (braku podwójnego finansowania);
o spełnieniu kryteriów MŚP;
dotyczące niepozostawania w sytuacji zagrożenia (trudnej sytuacji ekonomicznej)
11. Kopia umowy spółki cywilnej (jeśli dotyczy).
12. Formularz informacji o pomocy publicznej
W przypadku realizacji projektu inwestycyjnego należy również dostarczyć:
1. Formularz w zakresie OOŚ wraz z raportem o oddziaływaniu na środowisko – jeżeli nie został dołączony do wniosku o dofinansowanie;
2. Kopię zaświadczenia/informacji organu odpowiedzialnego za monitorowanie obszarów NATURA 2000 odnośnie wpływu realizowanego projektu na obszary objęte siecią NATURA 2000 – jeśli nie zostało dołączone do wniosku o dofinansowanie.
3. Kopię decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z raportem o oddziaływaniu na środowisko (jeżeli dotyczy) lub stosowny dokument potwierdzający, że dla danej inwestycji nie jest wymagane uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach: opinia lub decyzja umorzenia postępowania (jeżeli dotyczy) - jeśli nie zostało dołączone do wniosku o dofinansowanie.
4. Kopię ważnej decyzji pozwolenia na budowę z klauzulą ostateczności/kopię zgłoszenia budowy wraz z pisemną akceptacją zgłoszenia wystawioną przez organ udzielający pozwolenia – jeśli nie została dołączona do wniosku o dofinansowanie lub straciła ważność (jeśli dotyczy).
5. Harmonogram składania wniosków o płatność wyłącznie w wersji elektronicznej.
Wzory wymaganych dokumentów: oświadczenia beneficjenta, harmonogram składania wniosków o płatność, harmonogram rzeczowo-finansowy oraz harmonogram zadaniowo-finansowy zamieszczone zostały na stronie internetowej www.scp-slask.pl w zakładce umowa o dofinansowanie.
Należy podkreślić, że podczas weryfikacji ww. dokumentacji przez IP2 RPO WSL oraz w dniu podpisania umowy o dofinansowanie zostaną także zweryfikowane dane rejestrowe Wnioskodawcy. W przypadku Wnioskodawcy będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą oraz wspólników spółki cywilnej dane zostaną zweryfikowane na podstawie informacji zawartych w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (https://prod.ceidg.gov.pl; firma.gov.pl). Dane Wnioskodawców, których dokumentem rejestrowym jest KRS, zostaną natomiast zweryfikowane na podstawie informacji zawartych na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości https://ems.ms.gov.pl/. Informujemy, że jeżeli dane w ww. bazach internetowych będą rozbieżne z przedstawianymi przez Wnioskodawcę we wniosku o dofinansowanie lub w pozostałej złożonej dokumentacji, będzie on zobowiązany do wyjaśnień i/lub zaktualizowania danych w ww. bazach, w związku z czym procedura przygotowania umowy o dofinansowanie i/lub podpisanie umowy o dofinansowanie może zostać wstrzymane do momentu wyjaśnienia rozbieżności.
2012-09-19