Ważne informacje
Zgłaszanie zmian w projekcie przed podpisaniem umowy o dofinansowanie
Przypominamy, że w przypadku konieczności wprowadzenia zmian dotyczących realizacji projektu (termin realizacji, miejsce lokalizacji projektu, przesunięcia kwotowe pomiędzy wydatkami itp.) Wnioskodawca powinien złożyć stosowny wniosek o dokonanie zmian jeszcze przed podpisaniem umowy o dofinansowanie, w którym należy opisać zakres modyfikacji, a także podać wyczerpujące uzasadnienie.
Po podpisaniu umowy o dofinansowanie również istnieje możliwość wnioskowania o zmiany na zasadach i w terminie określonym w umowie. Jednakże ze względu na występujące sytuacje powodujące brak możliwości akceptacji przez IP2 RPO WSL zmian po podpisaniu umowy o dofinansowanie (np. z powodu przesłania przez beneficjenta prośby o wprowadzenie zmian po terminie wskazanym w umowie) zachęcamy do zgłaszania zmian jeszcze przed podpisaniem umowy. Warto również podkreślić, że po podpisaniu umowy niejednokrotnie konieczne będzie zawarcie aneksu do umowy o dofinansowanie - procedura ta może wstrzymać rozliczenie projektu, w tym wypłatę wnioskowanego dofinansowania.