Ważne informacje
Ważne informacje dotyczące umowy o dofinansowanie
Przypominamy, iż zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie – dla projektów,
w których umowa została podpisana przed terminem zakończenia wskazanym
w umowie – zmiany
(np. wydłużenie terminu realizacji) należy zgłosić nie później niż w ostatnim dniu realizacji projektu wskazanym w umowie o dofinansowanie i nie później niż w dniu złożenia wniosku o płatność końcową.
Jeżeli Beneficjent podpisze umowę o dofinansowanie po terminie realizacji projektu wskazanym w umowie zobowiązany jest:
a. do 25 dni od daty podpisania złożyć wniosek o płatność końcową
lub
b. jeśli zaistnieje konieczność dokonania zmian w umowie o dofinansowanie
(np. wydłużenie terminu realizacji) – najpóźniej do 25 dni od daty podpisania umowy o dofinansowanie
i nie później niż w dniu złożenia wniosku o płatność końcową złożyć do Śląskiego Centrum Przedsiębiorczości w formie pisemnej wniosek o dokonanie zmian.
Podkreślenia wymaga, że refundacji mogą podlegać jedynie wydatki kwalifikowalne poniesione
w terminie realizacji i na zasadach określonych zapisami umowy o dofinansowanie.
W przypadku realizacji projektu inwestycyjnego Beneficjent w szczególności powinien:
· posiadać dokumenty potwierdzające zakup środków trwałych/wartości niematerialnych i prawnych/prac budowlanych w terminie realizacji projektu (decyduje data sprzedaży z dokumentu),
· w terminie realizacji projektu dokonać wszelkich płatności z rachunku bankowego, którego jest posiadaczem,
· w terminie realizacji projektu dokonać odbioru środków trwałych/wartości niematerialnych i prawnych/prac budowlanych (decyduje data z protokołu odbioru lub innego równoważnego dokumentu).
Przypominamy, że w przypadku przesyłania korespondencji drogą pocztową lub przesyłką kurierską, datą doręczenia korespondencji jest data jej faktycznego wpłynięcia do IP2 RPO WSL.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z opiekunem projektu.