Śląskie ceni pomysłowość!
Aktualna liczba podpisanych umów:
3 436
Wartość dofinansowania z podpisanych umów:
1 052 698 431,65 zł
Archiwum
3. Jakie dodatkowe dokumenty należy dostarczyć wraz z wnioskiem o aneks?
Odpowiedź:
W przypadku, gdy zaistnieje potrzeba dokonania zmian w umowie o dofinansowanie, do Śląskiego Centrum Przedsiębiorczości należy dostarczyć wniosek o dokonanie zmian wraz z wyczerpującym opisem oraz uzasadnieniem. W zależności od rodzaju zmiany do wniosku o aneks należy dołączyć poniżej wymienione dokumenty. W przypadku, gdy zmiana dotyczy:
1. terminu realizacji:
- harmonogram rzeczowo-finansowy lub zadaniowo-finansowy zawierający proponowane zmiany;
- tabelę przedstawiającą zaktualizowane wskaźniki realizacji projektu, jeśli ulegną zmianie;
2. przesunięć limitów pomiędzy poszczególnymi wydatkami:
- harmonogram rzeczowo-finansowy lub zadaniowo-finansowy zawierający proponowane zmiany;
3. wskaźników realizacji projektu:
- tabelę przedstawiającą zaktualizowane wskaźniki realizacji projektu;
4. numeru rachunku bankowego:
- zaświadczenie banku o numerze rachunku beneficjenta;
5. miejsca lokalizacji projektu:
- aktualną tabelę A-4 Biznes Planu;
- dokument potwierdzający status prawny nieruchomości (umowę dzierżawy, akt własności itp.);
6. adresu siedziby, nazwy beneficjenta:
- aktualny dokument rejestrowy (KRS/EDG);
7. zmiany formy prawnej:
- dokument, z którego wynika przejście praw i obowiązków wynikających z umowy wsparcia;
- aktualny odpis z ewidencji działalności gospodarczej/KRS;
- umowa spółki/akt notarialny poświadczający utworzenie nowego podmiotu (dot. wyłącznie przypadku, gdy nowym beneficjentem jest spółka cywilna);
- decyzja o nadaniu NIP;
- zaświadczenie o numerze REGON;
- zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu ze składkami;
- zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu w podatkach;
- zaświadczenie z banku o numerze rachunku bankowego;
- oświadczenie beneficjenta o możliwości odzyskania podatku VAT (jeśli dotyczy);
- formularz informacji o pomocy publicznej dla podmiotów ubiegających się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis;
- oświadczenie o świadczeniu usług w publicznym systemie ochrony zdrowia pozwalające określić możliwość ubiegania się o środki w ramach priorytetu I RPO WSL – zgodnie z Linią demarkacyjną (jeśli dotyczy);
- oświadczenie o braku zmian danych zawartych w formularzu dotyczącym linii demarkacyjnej (dotyczy mikroprzedsiębiorstw);
- oświadczenie o spełnianiu kryteriów MŚP;
- oświadczenie o niewykluczeniu z możliwości ubiegania się o dofinansowanie.
W przypadku, gdy zaistnieje potrzeba dokonania zmian w umowie o dofinansowanie, do Śląskiego Centrum Przedsiębiorczości należy dostarczyć wniosek o dokonanie zmian wraz z wyczerpującym opisem oraz uzasadnieniem. W zależności od rodzaju zmiany do wniosku o aneks należy dołączyć poniżej wymienione dokumenty. W przypadku, gdy zmiana dotyczy:
1. terminu realizacji:
- harmonogram rzeczowo-finansowy lub zadaniowo-finansowy zawierający proponowane zmiany;
- tabelę przedstawiającą zaktualizowane wskaźniki realizacji projektu, jeśli ulegną zmianie;
2. przesunięć limitów pomiędzy poszczególnymi wydatkami:
- harmonogram rzeczowo-finansowy lub zadaniowo-finansowy zawierający proponowane zmiany;
3. wskaźników realizacji projektu:
- tabelę przedstawiającą zaktualizowane wskaźniki realizacji projektu;
4. numeru rachunku bankowego:
- zaświadczenie banku o numerze rachunku beneficjenta;
5. miejsca lokalizacji projektu:
- aktualną tabelę A-4 Biznes Planu;
- dokument potwierdzający status prawny nieruchomości (umowę dzierżawy, akt własności itp.);
6. adresu siedziby, nazwy beneficjenta:
- aktualny dokument rejestrowy (KRS/EDG);
7. zmiany formy prawnej:
- dokument, z którego wynika przejście praw i obowiązków wynikających z umowy wsparcia;
- aktualny odpis z ewidencji działalności gospodarczej/KRS;
- umowa spółki/akt notarialny poświadczający utworzenie nowego podmiotu (dot. wyłącznie przypadku, gdy nowym beneficjentem jest spółka cywilna);
- decyzja o nadaniu NIP;
- zaświadczenie o numerze REGON;
- zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu ze składkami;
- zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu w podatkach;
- zaświadczenie z banku o numerze rachunku bankowego;
- oświadczenie beneficjenta o możliwości odzyskania podatku VAT (jeśli dotyczy);
- formularz informacji o pomocy publicznej dla podmiotów ubiegających się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis;
- oświadczenie o świadczeniu usług w publicznym systemie ochrony zdrowia pozwalające określić możliwość ubiegania się o środki w ramach priorytetu I RPO WSL – zgodnie z Linią demarkacyjną (jeśli dotyczy);
- oświadczenie o braku zmian danych zawartych w formularzu dotyczącym linii demarkacyjnej (dotyczy mikroprzedsiębiorstw);
- oświadczenie o spełnianiu kryteriów MŚP;
- oświadczenie o niewykluczeniu z możliwości ubiegania się o dofinansowanie.
2009-10-06